Project Description


Zastosowanie systemów zasuw EWIKON zapewnia doskonałą jakość powierzchni części z ledwo widocznymi punktami wtryskowymi, a także znacznie zwiększoną niezawodność procesu. Dostępne są różne konstrukcje, wersje wkładek końcówek i opcje napędów. Dzięki temu możliwe jest idealne dostosowanie systemu zasuw do konkretnych wymagań aplikacji i układu formy. Wszystkie wersje dysz gorącokanałowych HPS III-S i L2X są dostępne jako dysze z zasuwą.

Więcej informacji:

Broszura informacyjna produktu

Broszura technologii zasuwy napędu elektrycznego

Instrukcja obsługi – dysze pojedyncze HPS III

Instrukcja obsługi – systemy zasuw HPS III

Zalety korzystania z technologii zasuwy EWIKON

  • Wysoka wydajność i niezawodność procesu 
  • Precyzyjne prowadzenie sworznia i technologia uszczelniania dla ograniczenia czynności konserwacyjnych
  • Stale wysoka jakość punktu wtryskiwania
  • Wiodąca technologia napędów, różne wersje zespołów napędowych

Wersje wkładek końcówek

  1. Stałe prowadzenie iglicy zaworu
    Prowadnica iglicy w przedniej części dyszy dla maksymalnego bezpieczeństwa pracy
    i minimalnego zużycia przewężki. Iglica zaworu jest prowadzona podczas całego cyklu. Idealnie nadaje się do wielkoseryjnych form produkcyjnych w przemyśle opakowaniowym i medycznym.
  2. Prowadzenie iglicy z wstępnym wyśrodkowaniem
    Wstępne wyśrodkowanie iglicy zaworu w celu precyzyjnego zanurzenia w przewężce. Do żywic technicznych i części optycznych. 
  3. Wkładki do wymiany przewężek zwiększające łatwość utrzymania
    Wkładki do wymiany przewężek ułatwiają utrzymanie obszaru przewężki, który jest szczególnie podatny na zużycie. Wkładki są wykonane z materiału odpornego na zużycie. Zawierają już obrobiony wewnętrzny kontur przewężki i są instalowane bezpośrednio we wkładce gniazda. W przypadku zużycia przewężki wkładkę przewężki można łatwo wymienić bez potrzeby obróbki nowej wkładki gniazda. 

Wersje napędów

Pojedynczy układ napędowy z tłokiem w płytce zaciskowej

  • Standardowe kompaktowe rozwiązanie.
  • Uruchamianie hydrauliczne lub pneumatyczne.

Pojedynczego układ napędowy na rozdzielaczu (sprzężony)

  • Uproszczony układ formy, bez potrzeby wykonywania otworów pod przewody zasilające.
  • Uruchamianie pneumatyczne.

Pojedynczego układ napędowy na rozdzielaczu (przykręcony)

  • Uruchamianie hydrauliczne lub pneumatyczne.

Uruchomienie iglicy zaworu za pomocą elektrycznych silników krokowych

  • Precyzyjne pozycjonowanie iglicy zaworu. 
  • Brak emisji. Idealnie nadaje się do pomieszczeń czystych w przemyśle medycznym.
  • Indywidualne ustawienie wszystkich parametrów procesów za pomocą sterownika EDC-PRO.

Równoczesne uruchomienie iglic zaworów dzięki systemom płyt synchronizujących

  • Wszystkie iglice zaworów są zamocowane w płycie synchronizującej, która zapewnia ich jednoczesną pracę.
  • Uruchamianie za pomocą tłoków w płytce zaciskowej lub mechanizmu ciągnącego i szynowego.

Opcja: Urządzenie zabezpieczające przed przeciążeniem

  • Zapobiega uszkodzeniu iglicy zaworu, np. gdy pojedyncza przewężka jest zablokowana przez zanieczyszczenia w tworzywie.

Sterowniki systemów zasuwy

Sterownik EDC-PRO z ekranem dotykowym do liniowych silników krokowych 

  • Wygodna i łatwa do opanowania obsługa za pomocą ekranu dotykowego.
  • Indywidualne ustawianie wszystkich istotnych parametrów procesu dla maksymalnie 32 liniowych silników krokowych.
  • Funkcja sekwencyjnego wtryskiwania. 
  • Proste wykonywanie złożonych profili ruchu iglicy zaworu z funkcją ustawienia do 6 pozycji iglicy zaworu w jednym cyklu formowania.
  • Zdalny dostęp za pomocą tabletu i przeglądarki VNC.

Sterownik SDC-PRO z ekranem dotykowym do siłownika liniowego 

  • Precyzyjne sterowanie siłownikami liniowymi w systemach płyt synchronizujących.
  • Stałe monitorowanie położenia iglicy zaworu. 
  • Indywidualne dostosowanie do różnych zastosowań.
  • Zdalny dostęp za pomocą tabletu i przeglądarki VNC.

Sterownik VDC do wtryskiwania sekwencyjnego z ekranem dotykowym

  • Precyzyjna kontrola położenia iglicy zaworu podczas wtryskiwania sekwencyjnego.
  • Obsługa do 12 zespołów napędowych jednocześnie.
  • Dostępny dla systemów sterowanych hydraulicznie lub pneumatycznie.